2012. május 7., hétfő

Fekete erdő torta, picit másképp

Az unoka húgomnak nemrég volt a születésnapja, és ugye én csináltam neki tortát. Közkívánatra Fekete erdőt. Képem sajnos csak a telefonomon van, de nem találom a tápkábelt... illetve nem is lett olyan fényes a kép minősége.
Szóval csak a recepttel tudok szolgálni. De szerintem ez önmagában is megállja a helyét.

Fekete erdő torta

Hozzávalók (16 szelet)

Laphoz:
  • 7 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1 vaníliarúd (de ez elhanyagolható, bár egyszer kipróbálnám milyen lesz tőle a süti)
  • 15 dkg finomra reszelt étcsokoládé (a jó minőségűvel jobban járunk)
  • 15 dkg darált mandula
  • 15dkg rétesliszt
  • 3 kávéskanál sütőpor
Krémhez:
  • 1 üveg meggybefőtt
  • 7,5 dl habtejszín
  • 5 dkg porcukor
  • 6. evőkanál meggypálinka (elhanyagolható, bár kétségtelen, hogy nélküle hiányzik majd valami domináns íz)
Elkészítés:
  1.  A tojásokat a cukorral habosra verjük, majd beletesszük a vanilíavelőt, és a sütőporos-lisztet. Mindezt szépen fokozatosan, aztán jöhet a mandula és a étcsoki. Szépen összekeverjük, és kilisztezett sütőformába öntjük. Előmelegített sütőben, 180°C-on tűpróbáig sütjük.
    (lényegében ez egy sima piskótalap, feltúrbózva. Ha valaki külön szokta a tojásokat felverni, most is teheti. De én így szoktam, és tökéletes piskótáim szoktak lenni, és kevesebb macera is. ;) ) 
  2. A krémhez a meggybefőttet lecsepegtetjük. Ha magos, akkor természetesen, kimagozzuk a meggyet. A levét felfogjuk, de ne dobjuk ki, mert később, amikor összerakjuk a tortát, ezzel meg kell öntözni a piskótalapokat. Illetve, 16 nagyobb és csinosabb szemet tegyünk félre, majd a díszítéshez.
  3. A habtejszínt a porcukorral kemény habbá verjük. (ugye tudjuk, hogy ha jó habot akarunk, akkor előtte a habtejszínt egy napig hűtőben kell hűteni. Illetve a legjobb a Hulala habtejszín. A Parmalatot akartok venni, inkább ne tegyétek... én jól befürödtem vele. Illetve anno az anyósom is. Nem jó!!!!! és mellette baromi drága is.)
  4. Ha megsült és kihűlt a piskótánk, akkor három részre vágjuk. A legalján lévőt meglocsoljuk 4-5 evőkanál meggylével, illetve a pálinkával. Aztán mehet rá a krém egyharmada. Utána pedig egyforma sűrűségben osszuk el rajta a meggybefőtt felét. Ha megvagyunk, rátesszük a második tortalapot. Ugyanaz az eljárás következik! ;) Minő meglepő fordulat. :D 
  5. A tortát a maradék tejszínnel bevonjuk. Én úgy szoktam, hogy a tetejére simán rákenem, az oldalát meg habzsákkal szoktam bevonni. Így egyszerűbb, mint késsel, kanállal és egyéb szerszámokkal próbálkozni, hogy rávarázsoljuk. Kis átlós vonalakat szoktam egymás mellé tenni, így szép lesz és praktikus is. De akár csokidarával is beszórtjuk. Ez már a fantázia dolga.
  6. Ha jól csináltuk marad egy kevés a habzsákban, azokat a torta tetejére nyomom kis rózsákba. Melléjük biggyesztem az eltett meggyeket, és kész is. :) Bár saját tapasztalatból azt mondanám, hogy azért várjunk vele 1-2 órát mielőtt felszeljük. Illetve a torta közepét, még díszítés előtt jól nyomkodjuk meg, hogy a krém egyenletesen legyen mindenhol. Nálam kicsit necces volt... :)
Ennyi. :) Nem nehéz, és könnyen meg is van.

Elkészítés: Egyszerűnek mondanám, és nem is időigényes. *
Költségvetés: Hát a tejszín olyan 800 forint körül mozog. De a többi hozzávaló általában van otthon. **
Siker: Nos, nekünk pálinka nélküli volt, a kicsik miatt. Így hiányzott belőle valami domináns íz. Még rá kell jönnöm, mivel pótolhatnám. :) ****

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése