2012. november 18., vasárnap

Gasztroajándékok 2. rész

Na, végre eljutottam odáig, hogy meg tudjam írni ezt a bejegyzést. Ugye belevágtam egy nagyobb projektbe, ami a karácsonyt illeti. Sok receptet és ötletet találtam. Ebből most a fűszersók valósultak meg. Olcsó, szinte pillanatok alatt megvan, és dekoratívan be lehet csomagolni. Mellesleg, mint minden gasztro ajándék, hasznos.


Két fajta fűszersót kevertem be. Mindkettőt itt leltem. Igaz nálam picit változott a recept, mert nem minden volt idehaza. Illetve kisebb mennyiségben csináltam.  *pirul*

Citromos- kakukkfüves fűszersó

Hozzávalók: 
  • 15 dkg nagy szemű tengeri só
  • fél citrom héja apróra vágva
  • 2-3 teáskanál szárított kakukkfű
  • 1 csinosabb üveg (nálam olívabogyós)
Elkészítés:
Alaposan mossuk meg a citromot, majd törülgessük meg. Aztán essünk neki egy krumplihámozóval, vagy éles késsel. Hámozzuk meg természetesen. :] Aztán ha úgy sikerült (és miért ne sikerült volna így...) szépen filézzük le róla a fehér keserű részt. Utána pedig apró kockára vágjuk. Vagy ha van aprító gép, dobjuk bele.
Ha megvan, akkor dobjuk bele a sóba, jöhet a kakukkfű is. Alaposan keverjük össze. Majd egy lapos tányéron szépen terítsük szét, hadd száradjon a narancshéj. Én 2 nap után tettem üvegbe.
Isteni illata van. :) És lényegében ennyi is volt. Már csak valami szép csomagolás kell neki. :)


Második versenyzőnk saját szülemény. Eredendően Provánszi fűszerkeverék lenne. De nekem nem volt bazsalikomom... Szóval rozmaringgal pótoltam. Tudom, tudom. Ég és föld a két fűszer. De na... :P
Így ez lett belőle:

Mediterrán fűszersó

Hozzávalók:
  • 15 dkg nagy szemű tengeri só
  • 1 teáskanál rozmaring
  • 1 teáskanál kakukkfű
  • 1 teáskanál majoranna
  • 1 babérlevél összezúzva
  • 1 teáskanál szárított levendulavirág
  • fél narancs héja 
  • fél teáskanál fűszerkömény
Elkészítés:

Mindent hasonló módon teszek, mint az előző fűszersónál. Narancs megmoss, meghámoz, kifiléz. ^^ Apróra vág. Fűszerek összeszed bedobál a tányérba, és jöhet a só. Jól összekeverjük, és tányérban szétterítjük. 2 nap múlva üvegbe tesszük, csomagoljuk.

Nos, remélem örül majd neki, aki végül kapja. :) És valószínűleg a harmadik faját is elkészítem... majd. :)
Mihez jó? Nos, halak fűszerezésére, rostonsült csirkemell ízesítésére, grillezett sajtok és zöldségek pikánssá tételéhez. A mediterrán, bárányhoz, sült zöldségekhez, szárnyashoz, esetleg malachoz vagy nyúlhoz, de nem vadhoz. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése