2012. november 12., hétfő

A holló

A minap férjemmel ismét filmet néztünk. És kivételesen, nem aludtam el rajta. :) Ez vagy a film lebilincselő témájának köszönhető, vagy az általam oly annyira kedvelt Edgar Allan Poe-nak... Nem tudom. De a lényeg az, hogy most ezt a filmet szeretném ajánlani nektek!

A holló Poe utolsó napjait dolgozza fel. Aki valamennyire ismeri az író életrajzát, az tudja, hogy az utolsó 4 napjáról nem tudunk semmit. Amikor megtalálták félholt volt, és eszméletlen.
A film ad egy alternatívát, hogyan is halhatott meg a majdhogynem nincstelen Poe.
Baltimore-ban egy sorozatgyilkos tetteit az író már megjelent történetei alapján követi el. Pl: Kút és inga, A Morgue utcai kettős gyilkosság, A vörös halál álarca, Marie Roget titokzatos eltűnése... és még sorolhatnám. 
Persze a csavar ott lép be a sztoriba, hogy a főhősünk szerelemének tárgyát is bevonja a gyilkos. Természetesen elrabolja, és párbajra hívja imádottját, és egyben mesterét, Poe-t. A fődíj a lány, élve. 
Poe és a helyi rendőrkapitány együtt próbálja elkapni az őrült másolót. Kb ennyi. Persze, a végét nem mondom el. :)
Nekem tetszett, bár ahogy olvastam a kritikákat, mind lehúzza. De kezdek ehhez hozzászokni. Biztos nincs olyan fenemód nagy ízlésem, mint azoknak, akik ezeket a cikkeket írják. Én pusztán egy néző vagyok, aki történetesen imádja Edgar Allan Poe műveit. Így érdekel mit hoznak ki ebből a gyilkolászós dologól. A színészek jók lettek. Bár John Cusack helyett mást is el tudtam volna képzelni főszereplőnek. Mondjuk Edward Norton-t. :) De amúgy így is élvezhető volt. Egyesek szerint ripacskodás jellemzi a karakter megalkotását Cusack részéről. De én még akár így is el tudnám képzelni a valós költőt. Szóval... Számomra megbocsájtható ez is. Ez van :D Pedig nem is vagyok rajongója.
Mindent egybevetve. Nekem nagyon tetszett. Lekötötte a figyelmem, egyenletes volt a történet vezetése. Bár néha kissé brutális, és véres. Ezért olykor csak erős idegzetűek nézzék. pl A kút és inga gyilkosságnál...
Igaz, nincs benne csavar, és a végén már elég kiszámítható mi jön. Mégsem jöttem rá ki a gyilkos, amíg a forgatókönyvírók nem akarják. Ez számomra  pont. :)

Kinek ajánlom? Természetesen a Poe munkásságáért rajongóknak. Vagy John Cusack pártiaknak. Illetve, akik szeretik az effajta véres, krimis, sorozatgyilkosos történeteket.
Kinek nem? Öööö... szerintem mindenki megnézheti egyszer.


****




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése