2012. november 19., hétfő

Egy elrontot finomság csokiörülteknek

A kislányomnak 12.én volt az elő születésnapja. Ezen alkalomból kinéztem egy csokitortát, mert ugye az a jó, ha minél maszatosabb a gyerek ilyenkor. ^^ Több receptet átnyálaztam, de valahogy egyik sem volt első látásra szerelem. Egyet kivéve...

Ördögtorta ganache krémmel

Hozzávalók:

A tortalaphoz:
  • 5 dkg cukrozatlan holland kakaó
  • 2,5 dl víz
  • 10 + 15 dkg cukor (porcukor is lehet, könnyebb vele dolgozni, csak teljesen más lesz az állaga. De ízben semmi különbség)
  • 13 dkg puha vaj
  • 2 nagyobb szobahőmérsékletű tojás
  • 2 tk vanília kivonat/ 1 csomag vaníliás cukor
  • 23 dkg liszt
  • fél tk. szódabikarbóna
  • fél tk. sütőpor
  • fél tk só
A ganache-hoz:
  • 4 dl habtejszín
  • 40 dkg étcsokoládé
Elkészítés:
  1. Legelőször a krémet készítsük el, hogy legyen ideje megdermedni. Ha jót akartok, akkor akár egy éjszakával hamarabb is meg lehet csinálni. (!!!) Mivel nekem pont ez lett a vesztem. Nem dermedt meg időre, és így a tortát nem tudtam megtölteni vele, mert kifolyt volna. Ezért csak leöntöttem vele. Bár az eredeti recept alapján két választás van.
    - 1. Ha be akarjuk vonni vele a tortát, akkor még folyós állaga kell, hogy legyen. Magától kisimul, és szép fényes lesz. (de a tortában sem marad túl sok belőle)
    - 2. Kicsit megdermed. Akkor lehet vele dekorálni is. Így megtölthető vele a torta, de már nem lesz simulós.
    Szóval: A tejszínt felhevítjük, de nem forraljuk! Elég ha épp gyöngyözik a széle. Ha jónak találjuk, akkor levesszük a tűzről, és beleaprítjuk az étcsokit. Szépen fokozatosan, hogy mind elolvadjon. Választható, hogy mi legyen vele. De mindenképp hagyjuk kicsit hűlni.
  2. Kivajazom és lisztezem a tortaformát. Ha nem akarok azzal vesződni, hogy kettévágjuk a lapot, felezhetjük a tésztát. Kétszerre sütjük meg a lapot. Vagy két adagot csinálunk. Választható opció ez is. Én az utóbbit csináltam. Szép nagy torta lett. De megállapítottuk férjemmel, hogy lehet elég az egy adag is. Mondjuk a tortaforma átmérője is beleszólhat a döntésbe. A kisebbeknél, természetesen magasabb lesz a tészta.
    Tehát. :D A vizet és a kakaóport csomómentesen elkeverem, majd felteszem főzni. Amikor már felforrt, leveszem a tűzről, beleteszek 10 dkg cukrot. Folyamatos keverés mellett elolvasztom. Majd félreteszem, hadd hűljön. Előmelegítem a sütőt 180C°-ra.
  3. A lisztet összekeverem a szódabikarbónával és a sütőporral. Illetve a vaníliás cukorral, ha azt használunk. 
  4. A puha vajat habosra keverem a maradék 15 dkg cukorral. Ha megvan, akkor egyesével hozzáadom a tojásokat. Jól összedolgozom. Végül pedig mehet bele a lisztes keverék. Robotgéppel csomómentesre keverem a masszát. Majd mehet is bele a tortaformába.Tűpróbáig sütőm. Kb 25-30 perc.
  5. Ha már nem ragad a tűre a tészta belseje, akkor kiveszem, és 10 percig a formában hagyom hűlni. Majd kiveszem, és tovább magában. 
  6. Attól függően, hogy mit választottunk, indulunk tovább. Én mondom a saját esetem. :)
    Két adag tortalapot sütöttem. Szóval a tésztás mizériát ismételtem meg. Majd a krém jött. De ugye nem lett kész, amire vártuk a vendégeket. Így mentőötletként a két tortalap közzé házi eperlekvárt kentem. Majd leöntöttem a csokis folyós krémmel. Díszítettem és hűtőbe vágtam. 
Saját tapasztalat: Mindent összevetve. A tészta valami mennyei!!! Érdemes kipróbálni. A krém pedig másnap reggelre tökéletesen megszilárdult... -.-" És istenien krémes a közepe. Szóval el tudom képzelni, hogy milyen jó kettős lehet ez.
De a lekvárral is nagyon nagyon finom tortát kaptam. :) Legközelebb szerintem csak egy adagot csinálok, és lehet más, valami fanyar krémmel öntöm nyakon. Úgy olvastam, hogy Amerikában, ahonnan a recept származik, nem is szokták tölteni, hanem csak megcsinálják és leöntik valamilyen szósszal. A tészta annyira finom, hogy megértem :)

Elkészítés: A hibáimból tanulva azt mondanám *. De Aki elsőre csinálja, biztosan pár dolog fejtörést okoz. ** Viszont ezért írtam le én az észrevételeim. :)
Költségvetés: Érdemes mindenből a legjobbat venni hozzá. Pl a holland kakaó drága, de ég és föld a sima "cicás" kakaóhoz képest. Sokkal csokisabb az íze, és még az illata is más. Szóval... érdemes rá áldozni! A többi hozzávaló nem vészes. Talán még a habtejszín és a nagy mennyiségű étcsoki, amire azt mondjuk hogy ööööö... (500 ft volt 200 g Szerencsi étcsoki a Teschoban...) ***
Siker: Hiába bakiztam, attól függetlenül mindenki el volt tőle ájulva. :) ***** (többen elkérték a receptet... szerintem ez egyenlő a sikerrel :D )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése