2012. szeptember 13., csütörtök

Körte szezonban

Pár napja több fajta gyümölcsöt kaptunk. Körte, szilva, alma... És hát ugye el kéne őket fogyasztani. Szóval neki is láttam. :) A körtéből lett először valami fincsi. Ennek a receptjét le is írom nyomban. Aztán majd jön a szilvás. ;)

Körtés- túrós lepény

Hozzávalók: (35*25 cm tepsihez)

Tészta:
  • 200 g túró
  • 6 e.k olaj
  • 1 tojás
  • 2 tasak vaníliás cukor (én 1 bourbon vaníliát használtam, sokkal erőteljesebb és karakteresebb az íze)
  • 1 e.k kakaó
  • 300 g liszt
  • 1 csipet só
  • 1 sütőpor
Töltelék:
  • 3 tojás
  • 300 g túró
  • 250 g tejföl
  • 4 e.k citromlé (de szerintem reszelt citromhéjjal is finom lehet)
  • 80 g cukor
  • 1 tasak vaníliás pudingpor (én főzőst használtam hozzá, és nem volt vele gond)
  • 1 t.k őrölt gyömbér
  • fél t.k szegfűszeg (nálunk nem volt, szóval kihagytam. De fel sem tűnt)
  • 1 üveg körtebefőtt, vagy 1 kg friss körte
Elkészítés:
  1. A túrót az olajjal, a tojással és a vaníliás cukorral összekeverjük. Aztán az összes "száraz" hozzávalót, így a lisztet, kakaót, sót, és a sütőport ehhez adjuk hozzá. Ha túl száraznak ítéljük, tehetünk hozzá még egy kis tejfölt, akkor jobban összeáll. Összegyűrjük. Egy keményebb tészta lesz belőle.
  2. A tepsit kivajazzuk, lisztezzük. Vagy sütőpapírral béleljük. A tésztát akkorára nyújtjuk, hogy a tepsi oldalára is jusson.
  3. A töltelékhez a tojásokat szétválasszuk. A fehérjéből kemény habot verünk. A sárgáját a túróval a tejföllel, a fűszerekkel, a citromlével és a cukorral összedolgozzuk. A végén pedig pár határozott mozdulattal, de vigyázva, hozzáadjuk a felvert habot. Aztán szépen a tésztára borítjuk.
  4. A körtéket legyező mintában bevagdossuk, és a túrós massza tetejére tesszük, a vágásokkal felfelé, kissé benyomkodva. De akár kis darabokra vágva is tökélet.
  5. 200 C°-ra előmelegített sütőben kb 30- 35 perc alatt megsütjük. Miután kihűlt, lehet szeletelni. 
Elkészítés: Kicsit időigényes, főleg egy totyogó gyerek mellett, aki mindenre kíváncsi. Főleg a meleg sütőre... :)  De egyébként nem bonyolult. **
Költségvetés: Nem kell belenyúlni a pénztárcába. A túró helyenként horribilis áron van... De ezt leszámítva, mindent lehet otthon találni a hétköznapokon is. **
Siker: A családban a fiúk imádták, mert nem édes és eteti magát. :)  Nekem annyira nem volt extázis, de a többieknek nagyon ízlett. ****

Eredeti recept

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése