2013. május 6., hétfő

Rég voltunk a konyhában

Mióta nem írtam, volt pár születésnap. Na jó, meg egyéb alkalmak is, hogy új recepteket próbáljak ki. Most ismét egy sütit, pontosabban egy tortát hoztam. Ami első olvasásra talán elrettentő lehet. De megéri, és nem is olyan nagy dolog elkészíteni, és megvenni a hozzávalókat sem.
Jöhet? :)

Kávés puncstorta

Hozzávalók: (12 szelet)
  • 8 tojás                       
  • 8 púpozott e.k liszt
  • 8 csapott e.k cukor
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 csipet só
Töltelék:
  • 4 e.k rum (ez kb 1 kis üveg rumaroma, én azzal csináltam a Prücsök miatt)
  • 1 dl tej
  • 1 tojás
  • 17 dkg porckor
  • 0,5 dl fekete kávé (de szerintem sütikbe a Nescafé instant kávéi sokkal jobbak)
  • 4-5 dkg durvára vágott dió (nálunk mandula a férjem allergiája miatt)
  • 1 púpozott e.k kakaópor (Holland a legjobb, mint tudjuk ;) )

    + én tettem bele még mazsolát is, egy csomaggal valamint rumaromát. Azt kb 2 e.k.
 Krém: 
  • 1 cs. puncs ízű pudingpor (főzős)
  • 3 dl tej
  • 3 e.k cukor
  • 10 dkg Rama
Máz: 
  • 20 dkg porcukor
  • 1 e.k rum
  • 1-2 e.k piros színű szörp, vagy ételszínező

    + 3-4 dl Hulala habtejszín, díszítésnek
Elkészítés:
  1. Egy tortaformát előkészítünk és kivajazzuk, vagy sütőpapírral kibélelünk. 150 C°-ra előmelegítjük a sütőt.
  2. Piskótát sütünk a 8 tojásból. Beleöntjük a formába, és beletesszük az előmelegített sütőbe. 170 C°-on tűpróbáig sütjük. (kb. 45 perc) Ha kész, nem vesszük ki, hanem elzárjuk a sütőt, és 10 percig hagyjuk még bent pihenni.
  3. A tortát egy nedves konyharuhára kiborítjuk. Hagyjuk hűlni. Addig elkészítjük a tölteléket. Ehhez a hozzávalókat: tej, cukor, kakaó, kávé összekeverjük, és feltesszük pár percig főlni.Csak, hogy épp bugyorékoljon.
  4. Ha a tészta langyossá hűlt, akkor levágjuk a tetejét, amit később visszateszünk rá! Szóval úgy mérjük ki a vastagságát. ;) Ezután nekiesünk a belsejének egy kiskanállal s kikanalazzuk, úgy, hogy 2 cm perem maradjon a szélén.
  5. 1 dl tejben elkeverünk 4. ek rumot, és ezzel az érdekes színű tejjel, meglocsoljuk a piskóta belsejét, tetejét. 
  6. A kiszedett piskótát egy tálban kisebb darabokra tépkedjük, majd nyakon öntjük a kakaós rumos kávéval. Én már itt beletettem a mazsolát és a rumot. :) Utoljára jön a mandula/dió. Jól összedolgozzuk, és visszatöltjük a torta belsejébe. 
  7. A pudingot megfőzzük és a végén hozzákeverjük a Ramát. Majd ráöntjük a töltelékre. Ezután lefedjük a tortát a "kalapjával" és enyhén rányomkodjuk.
  8. A mázhoz a porcukrot és a rumot elkeverjük. Beletesszük a piros színezéket. Ha nagyon sűrű, tehetünk hozzá egy kevés vizet. Egy épp hogy folyós masszát kell, hogy kapjunk. Ha nagyon híg az nem jó, mert lefolyik a tortáról!!!!
  9. Amennyiben sikerül ezt az akadályt is venni, akkor nincs más hátra, mint a tejszín felverése, és a díszítés!
Sok sikert hozzá! ;)

Elkészítés: Mint már írtam, rosszabbnak tűnik, meg macerásnak. De nem az. Szóval bátran neki lehet veselkedni! **
Költségvetés: Nos... nem egy olcsó torta. Főleg a tojások miatt. De igazából megéri, mert nagyon finom! :) A többi meg, majdhogynem mindennapos hozzávaló. Bármikor elérhető a konyhában. ****
Siker: Nagy volt a dicshimnusz. :) **** Egy igencsak válogatós kóstoló szerint: "jobb, mint a bolti" ^^

Eredeti recept

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése