2012. január 24., kedd

Ha unod a sima gyümölcslevest

A következő recepthez szintén nincs fotóm. De ahogy elkészítem újra, megteszem a kötelességem, ígérem. De addig is leírom, mert ez a lényeg. ;) Finom ünnepi leves lehet alkalomra. De csak úgy se rossz.
Bár azért picit pénztárca igényes, ha mindenből jó minőséget használunk. 

Fehérboros barackleves

Hozzávalók: 
  • 50 dkg barack (sárga, vagy őszi)  én őszi konzervet használtam hozzá
  • 5 dkg vaj 
  • 15 dkg cukor (ha konzervből van lehet 10 is elég, mert én kicsi édesnek éreztem. Bár a család szerint jó volt)
  • 2 kávéskanál őrölt fahéj
  • 1 mokkáskanál őrölt szegfűszeg
  • 1 citrom reszelt héja és leve
  • 2 dl száraz fehérbor
  • 2 dl főzőtejszín
  • pár csepp keserű mandula aroma
  • 10 dkg marcipánmassza vagy ha az nincs én 1 csomag durvára tört mandulát használtam
Elkészítés: 
  1. Ha marcipánt szeretnénk hozzá, akkor a sütőt előmelegítjük 200°C-ra. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, és a marcipőn masszát kis kb 1 cm átmérőjű golyókra osztjuk.  6-7 perc alatt aranybarnára sütjük.
    Illetve, ha mandulánk van, azt megpirítjuk.
  2. A barackokat kis darabokra vágjuk és a vajat felolvasztom, majd rádobom a feldarabolt gyümölcsöt. Aztán jöhetnek rá a fűszerek, a cukor és a citrom héja és leve. 5 percig pároljuk mérsékelt tűzön. Ezután hozzáöntjük a bort és a pár csepp mandulaaromát. Így is főzzük olyan 5 percig. Majd jöhet a tejszín. Forrásig főzzük. Ha kész levesszük a tűzről. Kész a leves alap.
  3. Összemixeljük. Felhúzzuk fél liter vízzel, és visszatesszük a tűzre. Forraljuk, majd ha kész levesszük a tűről. Ha kihűlt a sült marcipángolyókkal (pirított mandulával) tálaljuk.
Olyan 6 adag lesz belőle. De érdemes többet csinálni (2x adag) mert el fog fogyni. ;) A recept forrása.

Elkészítés: Könnyű: *
Költségvetés: Szó-szó: De inkább drágább, ha tényleg marcipánt használunk és jobb minőségű bort. **** Ünnepi ételnek viszont még mindig olcsó.
Sikeresség: *****

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése