2012. október 12., péntek

Mit csináljunk a megmaradt tojásfehérjével?

Felmerül a kérdés, főleg a tegnap leírt tejberizs recept után. Nos, én duplán bajban voltam, mert kétszeres adag fehérjém lett... Szívem azonban nem volt, hogy kidobjam. Néztem hát egy receptet anyósom receptkönyvéből.

Fehér kenyér

Hozzávalók: (20 szelet sütihez, nekem 4 tojásfehérjém volt, így az adag 4x)

Tojásfehérjénkként:
  • 4 dkg cukor
  • 2 dkg margarin
  • 22 g liszt
  • 1 csomag vaníliás cukor 
+ 5 dkg "töltelék": olyan, mintha a muffinhoz kevernénk különböző adalékanyagot:
pl: mazsola, kókuszreszelék, csoki, mandula, citromhéj, aszalt gyümölcs ...bármi :)

Elkészítés: 
  1. A tojásfehérjéből kemény habot verünk. Ha megvan, akkor hozzáöntjük a cukrot, és a vaníliát. Tovább verjük a robotgéppel, amíg szép fényes nem lesz a krém. 
  2. Amikor ez is bekövetkezett, hozzáöntöm az előzőleg megolvasztott margarint. Tovább keverem. 
  3. Végül pedig hozzákeverem a lisztet is. Egységesen elkeverjük. Legvégül pedig hozzáöntjük a "ölteléket". Én most kókuszreszeléket és mandulát adtam hozzá. (tényleg fehér kenyér lett ^^)
  4. Kivajazott őzgerinc formába kanalazom a masszát, és 180 C°-os előmelegített sütőben 20-25 percig, aranylóra sütöm. 
Elkészítés: Ritka egyszerű, és nem tart tovább 15 percnél az elkészítése. *
Költségvetés: Még talán a muffinnál is olcsóbb. És lényegében azért született a süti, hogy elfogyjon a tojásfehérje, amit nem akartam kidobni. Szóval még spóroltam is vele. :D *
Siker: Nagyon finom. Főleg úgy, hogy csak összedobtam. Persze nem egy hőőő de süti, de azért amibe került, és amennyi időt vett igénybe kellemes meglepetés. ***

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése