2012. október 11., csütörtök

Végre!!!

Évek óta rajongásig imádom a városban kapható török éttermek desszertjét. Nem túlzok, ha azt állítom, hogy legalább azóta vadászok is arra a török sült tejberizs receptre, ami hasonló, de legalább megközelíti az éttermekben kaphatóakat.
Tudom, azért nehéz, mivel ők kemencébe csinálják, és nemzeti fogás... stb, stb. De nem nyugodtam! Élek-halok ezért a finomságért! Több próbálkozásom volt már, nem igazi sikerekkel. Viszont, amikor megszületett a kislányom, anyukám főnöke küldött be nekem a kórházba, saját készítésűt. Mondanom sem kell, azonnal elkértem a receptet... De a nagy pakolászások alatt elszórtam. Tegnap viszont a kezembe akadt, és döntöttem. Egy életem, egy halálom, MA kipróbálom!!! (azaz tegnap ;) )

Török sült tejberizs

Hozzávalók: (egy Csigára mérten...na jó, meg talán a férjére, ha hagy neki... ><)
  • 1 liter tej 
  • fél bögre rizs (a jázmin a legfinomabb hozzá) 
  • 4 dl víz
  • 16 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 2 tojás sárgája
  • 2 csapott e.k étkezési keményítő 
Elkészítés:
  1. A rizst megmosom, leszűröm. Majd két bögre (2 dl-s a bögrém) vízben felteszem főzni. Addig, amíg el nem fől a vize. Közben sűrűn megkavarom, mert ugye a rizsnek van egy olyan rossz szokása, hogy hamar leég.
  2. Ha elfőtt a víz, és szépen megdagadtak a rizsszemek, hozzáöntöm a tejet. Belekeverem a cukrot, és a vaníliát. Leveszem a tűzet mérsékelt lángra, mert pillanatok alatt odakap az egész. Oké, hogy sült rizs, meg minden. De azért mégiscsak a sütőben kéne sülnie... ;) 
  3. Két kavarás között gyorsan szétválasztok két tojást. A sárgáját egy kis tálban a keményítővel, és egy kevés tejjel (úgy fél-egy dl) csomómentesre elkavarom. Ha megvan, ez is mehet bele a főlésben lévő tejberizsbe. Ha felforrt, utána még kb 5 percig főzzük. NAGYON SŰRŰN, majdhogynem állandó kevergetés mellett. Ne nagy lángon! :)
  4. Ha már kellően sűrű, levesszük a tűzről, és kisebb szuflés tálkába, ha ezzel nem rendelkezünk, mint én, akkor jénaiba szedem. Vagy 2-3 strapabíró müzlis tál is megfelelő. A tálakat egy magas falú tepsibe teszem, és félig megtöltöm vízzel. Így mennek a sütőbe. 
  5. Magas hőfokon (villanysütő 200 C°, gázsütő 7-es fokozat) addig sütőm, amíg foltokban meg nem pirul a teteje. Amikor kész van, hagyjuk kihűlni, majd betesszük a hűtőbe 2-3 órára. Mivel hidegen a legfinomabb! :)
Tapasztalat, megjegyzés: Először azt hittem, hogy több tejjel, vagy kevesebb keményítővel kell dolgozni, mert amikor megkóstoltam, nem volt olyan finom krémes. Aztán amikor valóban nekiestünk a férjemmel, rá kellett jönnöm, hogy lejt a sütő. Ezért a vége már sokkal folyósabb és tökély volt. :) Szóval ha lehetőség van rá, erre figyeljünk. :) 

Elkészítés: Egyszerű, csak nem szabad mellette mást is csinálni szimultán. Mert hamar leéghet. *
Költségvetés: Ugyan már, ez egy nagyon nagyon alapvető kaja. *
Siker: Szerintem mást nem is kell mondanom, hogy ma ismét kell csinálnom, mert 10 perc alatt elfogyott... és anyósomék meg sem kóstolták... ***** *


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése