2012. április 15., vasárnap

21 napos hála tréning

10. nap



Van nekünk öt érzékünk... valakinek hat is. :P Szóval a hallás, látás, ízlelés, tapintás, és szaglás közül válassz ki egyet! Ezek után arra az egy érzékedre koncentrálj egész nap! Figyeld meg az élményeidet, most hogy kifejezetten koncentrálsz is arra az egyre. Milyen hatások érnek, amik máskor tökéletesen evidensek? Milyen tapasztalatokkal lettél gazdagabb? :) Írd meg a nap végén!

Forrás

***

Mivel én eléggé beteg vagyok... (ismét) a szaglás annyira nem jöhet szóba... De viszont egész nap a konyhában leszek, mert vendégek jönnek... Így az ízlelést kéne választanom... De  kettő együtt kizárja egymást... Mivel tudjuk, hogy az ízlelés és a szaglás nagyon, nagyon szoros barátságban vannak... Tegnap viszont a hallással sok mindent tapasztaltam. Koncerten voltam... figyeltem a zenekart, csukott szemmel, csak a zenére hagyatkozva... a dallamra. És reggel madarak énekeltek, amikor keltünk... Igen, azt hiszem, ma még tudatosabban figyelek a hallásra! :) Aztán írom mi minden történt! ;)

Nap végén

Nos, kicsit másítottam a tervemen. A főzés közben csak éreztem az illatokat és az ízeket. Így ezekre koncentráltam igazán. Nem volt túl szokatlan élmény, mert általában így teszek mindig. Élvezem a főzést, és a vele járó dolgokat. Így az illatokat... főszereket, a rotyogó étel illatát... És amikor kóstolod... ahogy a kezeid alatt szépen lassan alakulnak az ízek... Hmmm... :)
Aztán voltunk sétálni a kis csajjal. Akkor meg a hallás volt elsőrendű érzékszerv. Hallgattam az énekes madarak párkereső énekét... vagy csak a hangoskodásukat. Mert vééégre lehet őket hallani! És ez annyira jó. Komolyan, télen ez a legborzasztóbb, hogy a károgáson kívül nem sok hang van más.
Este pedig a fürdetésnél a tapintásra összpontosítottam. Imádom a kislányom puha baba bőrét... a hajának selymes érintését... Az ujjacskáinak a szorítását, amikor játszunk... Csodálatos érzés.

És arra jöttem rá, hogy én alapjáraton is figyelek ezekre a dolgokra. Nem kell felhívni rá a figyelmem... Mert ha a természetben vagyok, hallgatom a hangokat, beszívom a tüdőmbe a szagokat... élvezem a látványt. És minden tevékenységnél, ha nem merülök bele nagyon a monotonitásba...
Jó dolog! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése