2012. április 13., péntek

Füstölt sajtos sós süti

Sajnos újra egy recepttel állok elő, amihez nincs képem... Ég is érte az arcom... :P De mire észbe kaptam, hogy jó lenne lefotózni, az ünnep alatt elfogyott. Ezért is gondoltam, felteszem a receptjét, mert nagyon kapós és egyszerű sütiről van szó. :) Karácsonykor próbáltam ki először, de most Húsvétkor is kérték... ;)
Ja és pont ezért én már eleve a dupla adagnak megfelelő mennyiségeket írom, mert tudom, hogy egy úgysem elég. ><

Füstölt sajtos sós süti

Hozzávalók:
  • 2 kocka ráma (szobahőmérsékleten)
  • 50 dkg liszt
  • 50 dkg sajt (én felesbe szoktam a sajtot tenni. Mivel két adag egyiket sima trapistával, a másikat valami karakteresebb füstölt sajttal csinálom. Különben igen drága mulatság lenne...)
  • 3-4 teáskanál só
  • 4 tojás
  • a tetejére: 1 tojás a kenéshez + reszelt sajt 
 Elkészítés:
  1. A tésztához való alapanyagokat egy tálba teszem. Persze előtte a sajtot lereszelem. ;) Összegyúrom, hogy egy lágy tésztát kapjak. De azért elváljon a tál falától és a kéztől. :P Ha sikerült, akkor fél órára beteszem a hűtőbe. (nekem mindig kicsit többre sikeredik, mert a lányom akkor tart rám igényt persze, amikor épp a konyhában kéne lennem... szóval ha tovább van benn, az se gond... Sőt) 
  2. Ha letelt az idő, kivesszük, és lisztezett deszkán olyan jó centisre nyújtjuk. Mivel nem dagad, ezért nem kell vékonyabbra. A túl vékony tésztás hamar odaég. :) (tapasztalat) Aztán fogunk valamilyen mézeskalács formát, vagy sima poharat, és kiszaggatjuk a sütit. 
  3. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, megkenem tojással, hogy szép színe legyen. Aztán megpakolom sajttal, és forró sütőben 10-15 perc alatt aranybarnára sütöm. :) Isteni illatok és mennyei ízek jellemzik. :) 
Jó szórakozást! ;)

Elkészítés: Egyszerű, mint a pofon, és gyorsan is megvan *
Költségvetés: Igazából kevés alapanyagról van szó... de ugye mennyiségre már kicsit több. Mégis, szerintem olcsónak mondható :) *
Siker: Ha nem vigyázunk, nem marad nekünk belőle... Főleg ha van a családban egy pár torkos úriember... vagy 2 csemete... :D ***** ***

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése