2012. április 11., szerda

Kincskereső

A nyuszi elkészítéséhez az ötletet:
Levendulalány adta
Egyszer már Valentin nap előtt felhoztam ezt a fajta ajándékozási módot, de most megint esedékessé vált. Ezért gondoltam írok róla pár sorban. :)
Szombaton volt sógornőmnek a születésnapja. És mivel itt volt a Húsvét is, kitaláltam: megviccelem kicsit, és nem adom csak úgy oda az ajándékokat. :) Mivel több apróbb ajándékot sikerült összevásárolni, még kapóra is jött a dolog. Szóval külön-külön becsomagoltam őket, és így lett 5 darab, + az anyósomék ajándéka (ők is beszálltak a kincskeresős játékba) + egy csokinyuszi, ha már jön a tojásos ünnep. Minden megvolt, már csak frappáns nyomokat kellett elrejteni az áldozatunk számára.

Ez teljesen a fantáziátokra van bízva. Több fajta feladat is lehet váltakozva... olyan igazi kincskeresősre is lehet venni a figurát. Tényleg csak az időtől, és a képzeletünktől függ mennyire színesítjük a feladatokat. De arra vigyázzunk, hogy azért ne legyen a kelleténél hosszabb a dolog, mert félő, hogy egy idő után ráun a kalandor. Vagy ne legyen egyfajta feladatból több egymás után. Ja és persze olyan helyeket használjuk, amit biztosan ismer. És tréfálkozni is lehet vele közben. megdicsérni, hogy milyen ügyes, hogy már mennyi mindent megtalált. Vagy kicsit szurkálódni, ha olyan feladatot adtunk, ami kicsit nehezebb... Nagy élmény tud lenni kicsiknek, nagyoknak egyaránt. :)
A mi játékunk így épült fel:

  1. nyom: A postaládájánál hagytunk egy feltűnő jelzést (egy nyuszit ragasztottuk rá :) ) ,ez talán felkelti az érdeklődését :P Amikor kinyitotta a postaládát, akkor egy levél várt rá, amiben közöltük, hogy milyen összeesküvésbe keveredett bele, és ha kedve van, tartson velünk, egy kis játékra. (mellesleg volt még benne 2 hálós csokitojás, beleöntve... ami szépen rázúdult, amikor felnyitotta a postaládáját... nem, nem vagyunk gonoszak... áááá :P) És teszünk egy utalást a következő nyom honlétéről.
  2. nyom: Egy hasonló jelzést teszünk a bejárati ajtó elé. Vagy valami olyan helyre, ami biztosan utba esik, ahogy hazaér. + egy levél, melyben megköszönjük, hogy beszállt a mókába, és elküldjük valamilyen csalafinta megfogalmazásban, a 3. nyomhoz. (nálunk: a zümik eledelének edénye = mézes csupor a konyhában)
  3. nyom: Innentől kezdve jöhet bármi. :) Én lépegetős számolós feladatot adtam. Számoljon le x lépést valami tárgyig, vagy bútordarabig. Aztán ott csináljon valamit. :) (nálunk 2 lépést kellett tennie a mosogató felé, és ott körbenézni, lát-e valami furcsát. Látott, még egy üzenetet és egy kis meglepit elrejtve a poharak között. )
  4. nyom: A meglepetés egy Instant muffin-alap volt. Ez alkalommal dupla-csokis kakaós. :) És persze az üzenet, amiben felküldtem az emeletre. Persze lehet valami frappánsabb talány is, de nem akartam nagyon cifrázni még az elején. :)
  5. nyom: Ahogy haladt felfele a lépcsőn, talált még egy üzenetet. ^^ Melyben kis versike: Gyermek ketrecben megleled keresett leveled... = a gyerekszobába, a kislányom ágyában van a következő nyom. 
  6. nyom: + egy újabb meglepetés. Itt jött egy tipikusnak mondható feladvány: találós kérdés. Válasszunk ki olyan találós kérdést, aminek a megfejtése van a házban, és oda el lehet rejteni egy újabb üzenetet vagy meglepetést. (nálunk a dob volt a megfejtés, és páromnak van is egy kongája)
  7. nyom: Dicséret a kalandornak, hogy ügyesen rájött a talány nyitjára. Aztán szegénynek újabb találós kérdést feladni. :D Ami persze ismét egy tárgy, ami megfelelő kincslelőhely lehet. (fürdőszobatükör)
  8. nyom: A tükrön egy írás. Nálunk igaz csak egy üzenet volt + meglepi. De el tudok képzelni olyat, hogy visszafelé írásban felírni a következő nyom lelőhelyét. Én csak leírtam, hogy a következő meglepit a szüleitől kapja. Ami evidens, hogy az emeleten lévő szülői szobában keresendő. :) 
  9. nyom: Az ajándék csomagban egy újabb nyom. :) Ebben azt írtam fogja meg a nyuszit, ott ahol kint van, de még mindig tető van a feje fölött. Ez is egy frappáns megfogalmazása az terasznak. :) Ott elbújtattam egy csokinyuszit, és persze a következő nyomot. :) 
  10. nyom: Ismét leküldtem a földszintre. Egy olyan tárgyhoz, amit biztosan tud. Mivel nálunk általában digitális órák vannak, így nekem egyszerűen csak annyit kellett írnom: Menj le az egyetlen számlapos időmérőhöz. Ott leled a következő nyomot. (egy nagy könyvespolc közepén van az óra. oda dugtam el a következő nyomot.)
  11. nyom: Óra mögött. Ebben kértem, hogy számoljon le 5 könyvet balra, aztán 2 lefelé, és megint balra. Lehet ezt cifrázni számokkal, irányokkal... De azért ügyeljünk rá, hogy egyszerűen fogalmazzunk. Mert lehet, hogy ami nekünk egyértelmű, másnak nem biztos, hogy az! ;) ( én a könyvespolcon egy becsomagolt könyvet rejtettem el. Illetve csak beállítottam a többi közzé... de a sok könyv között így is nehezen észrevehető volt. De meglett, és a következő levélke is. ^^
  12. nyom: Kicsit húztam az agyát, hogy sokáig tartott mire meglett a csomag, de aztán újabb feladat elé állítottam. Menjen oda, ahol még nem voltunk a házban a mai "kirándulásunk" alkalmával. Oké, több variáció is szoba jöhet. Padlástól, a pincéig... De pont ez a szép benne... :D találja ki mire gondoltunk! ;) 
  13. nyom: A pincében volt, természetesen. Egy sötét, misztikus helyen... ahol meg kellett lelnie a következő nyomot.
  14. nyom: Az utolsó előtti, amiben közlöm vele, hogy fejezzük be a játékot ott, ahol kezdtük. Aminek egy háztartásban élő rokona a kaland, annak egyszerűbb, mert ugye csak a postaládához kell visszamennie. De nálunk már nem él velünk a sogornőm, így csak a második nyom megtalálásának helyére kellett visszamennie. Ez pedig az előszoba volt... jó sok remek rejtekhellyel. Keresgélje csak az utolsó ajándékot. :) 
Persze meglett, és megköszöntem neki a kitartását. És nagyon boldog születésnapot is kívántam neki.
Mondanom sem kell, rettentően élvezte a dolgot. Látszott rajta, hogy tetszik neki a nem szokványos odaadom, énekelünk a torta mellett ajándékozás. Egyszer szerintem érdemes kipróbálni egy szerettünkkel, aki vevő az ilyen dolgokra. És ha van időnk szenteljünk rá többet, a leleményes talányok kifundálására. Nekem csak pár órám volt. De ha több lett volna, biztosan beleépítek még egy kis Indiana Jonsos vagy Nemzet aranyás ötletet. :) Palackpostával... vagy jó idő esetén a kertben elásott ládikával... ^^

Kipróbálnátok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése