2012. március 14., szerda

Füstbe ment terv

Tegnap este még serénykedtem, és bizakodva néztem a ma elé. Tervezgettem, hogy miként csinálom meg a vacsit, és lepem meg a párom. Erre szegény éjjel óta járja a WC-t... Elkapta azt a vírust, amin én vasárnap-hétfőn mentem át... :( Így nem lesz meglepi vacsi, bár a croissanokat megsütöttem. :) Nagyon finomak, és szépek lettek. :)

Gyors levelestésztából készült croissan

Hozzávalók: (16 jó nagy kifli lesz belőle)
  • 70 dkg liszt
  • 1 csomag élesztő
  • 5 evőkanál cukor
  • 2 dl tej
  • 1 pohár natúr joghurt, vagy kefir (140 g)
  • 2 tojás
  • 1 kávéskanál só
  • 25 dkg hideg!! vaj (én a fagyóba is betettem, hogy jobban lehessen majd reszelni)
  • 1 tojás a megkenéshez 
Elkészítés: 
  1. A tészta hozzávalóit hidegen összedolgozom egy tálba. (Én a férjem tanácsára azért langyos tejben futtattam fel az élesztőt 1 evőkanál cukorral. Csodálatosan szépen feljött. Aztán hagytam kihűlni, és úgy öntöttem a tészta többi részéhez.) Jól kidolgozzuk, és másfél órára betesszük a hűtőbe pihenni.
  2. Ha már majdnem kifolyik a tálból, az jó. :D De kb a duplájára kell. Akkor 8 kisebb cipóra osztom. Mindent kinyújtom egy kisebb kör alakú lapra. Késhegy vastagságú legyen. Aztán az lesőt egy kerek tálcára teszem. A vajat úgy osztom el, hogy 7 reszelésre elegendő legyen. Az első lap tetejére reszelek belőle. Aztán nyújtom a következő lapot, ráhelyezem, vajat reszelek rá... stb stb. Ezt ismételem 7x. Az utolsó lapra nem kell vaj. 
  3. Ha megvan a tésztatornyunk, akkor így egészben kezdem el kinyújtani. Ha lelóg a nyújtódeszkáról semmi gond, ne ijedjetek meg. Baromi nagy tészta lesz! :D Nem túl vékonyra kell nyújtani. 
  4. Ha megvan, akkor 16 körcikkre osztom. Ha téglalapra sikeredett a nyújtás, akkor félbe vágjuk, és lehetőleg egyenlő oldalú háromszögekre osszuk. A befogót középen megvágjuk, így könnyebben fel tudjuk majd tekerni. És jöhet a töltelék is. Lehet sajt, nutella, csoki, lekvár, sonka... Amit csak szeretnénk. 
  5. A nagyobbik oldalától kezdve feltekerjük, és a végén meghajtogatjuk kicsit, hogy kifli formájú legyen. 
  6. Sütőpapírral kibélelt tepsibe teszem. Ha még aznap szeretnénk enni belőle, akkor így hagyjuk a kétszeresére kelni, majd 180°C-on 15 perc alatt aranybarnára sütjük. De előtte tojással megkenjük és a tetejére díszítésnek reszelhetünk sajtot, szezámmagot, lenmagot, mákot, vagy ha édes a töltelék, dekorációs jégcukrot, csokit is csurgathatunk rá.
    Ha másnap reggel szeretnénk friss reggelit belőle, akkor hűtőben éjszakáztatjuk. Akkor nem kell megkenni a tetejét!!!
    Reggel pedig hideg sütőbe tesszük úgy, hogy beállítjuk a 180°C-ot. (Tehát, nem kell előmelegíteni) Így kb 20-25 perc a sütés ideje. 
Eredeti receptet itt találjátok. Ott részletesen le van fényképezve az egyes állomások a tészta elkészítésekor. ;) Köszönet érte Limarának!

Elkészítés: Kicsit macerás és időigényes. De megéri vele szenvedni. :) ****
Költségvetés: Olcsóbb, mint a pékségben venni 16 croissant. :D **
Siker: Isteni! Főleg az illata! Omlós, lágy, friss, ropogós. ^^ *****



2 megjegyzés:

  1. nagyon jól néznek ki, kár, hogy diétázom :S a párodnak jobbulást

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. :) Igazából annyira nem vészes kalória szempontjából... De ha diétázol, tényleg nem a legjobb reggeli. :) De talán majd egyszer. ;)

      Köszönjük! Már túl van rajta. :)

      Törlés