2012. március 31., szombat

Rendhagyó befőttek

Még mielőtt elkezdeném, be kell vallanom, hogy az ötlet nem az enyém. Amikor először voltam a férjeméknél, akkor láttam meg a sógornőm által kreált "kavicsbefőttet", és mint olyan rettentő mód megtetszett. El is határoztam, hogy magam is csinálok egyet... kettőt... sokat. ^^
Szóval most pár rendhagyó befőtt következik! Fogyasszátok egészséggel! ;)


A képen egy kavics, egy üveggolyós-féldrágaköves és egy száraz-virágos verzió látható. 
Elkészítésükhöz nem kell más, mint: 
- egy pár csinos üveg (az enyémek olívabogyósok)
- szép kavicsok
- kagylók és csigák
- üveggolyók
- féldrágakövek
- száraz dekorációs virágok- növényrészek

A kavicsos kagylósra öntöttem vizet is, hisz ettől befőtt, a befőtt. ;)
Mindezt víz alatt, mert akkor nem lesz levegős, és nem marad benne buborék. 




Szerintem remek kis dísztárgyak lehetnek ablakpárkányra, konyha/könyvespolcra... Vagy akár emlékül is. Nekem például a kagylós java része Skóciából való. :) 

De el tudom képzelni, hogy ajándékba is adható. Az ajándékozott számára fontos, kedvelt tárgyakkal.
Példának okáért, egy ismerősöm, aki külföldre ment dolgozni a barátaitól egy fél literes üvegben angyalföldi földet kapott ajándékba. Emlékezzen rá, hol született. ^^ Szerintem aranyos. :)

Más verziók is tervben vannak: dobókockás, gombos, gyöngyös
és tényleg csak a fantázián múlik. :)



Az utolsó kettő csigás és kagylós. A fedeles üvegben anno sűrített paradicsom volt (Intersparban kapható ) a másik régi gyógyszeres üveg.
Ezek nálam a fürdőszoba ékei. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése