2012. március 30., péntek

"Játékos" megtakarítás

Sajnos senki sincs a helyzet magaslatán anyagi szinten. Sokat gondolkoztam, hogy miként lehetne félretenni egy kevés pénzt abból, ami szinte nincs is. Biztosan rengeteg spórolási ötletet lehet olvasni a világhálón + saját jól bevált ötletek. Én ennek a keverékét illetve még a Televízió jótékony hatását is egybekötöttem.
Ma úgy keltem, hogy ha esik ha fúj, kipróbálom az egyik módszert. Tegnap hallottam a Spektrumon, hogy egy amerikai családnak azt tanácsolták: naponta 2$-t tegyenek egy perselybe. Nem sok, senkit nem vág földhöz, de ha becsülettel betesszük, akár rövid időn belül is elég szép kis summa gyűlik össze belőle. (aztán akár ki is egészíthetjük magunktól is...)
Nos, én ezt ötvöztem egy gyerekkori dologgal. Anno, amikor a papír 200-s bejött a pénznemek közzé, elkezdtem gyűjteni, önszorgalomból. Aztán anyukám beváltotta, és az enyém lehetett a nem kevés összeg. Örültem, persze, mint majom a farkának. :P
Ma is ezt tettem. Elővettem egy használaton kívüli alumínium tartódobozkát. Felírtam egy lapra a ami dátumot, és azt, hogy ÁLMOK. Aztán beletettem a pénztárcámba lapuló összes fém 200-t. :) Innentől így teszek az összessel. Nem költöm el, és ezt a férjemnek is mondtam. Összegyűjtjük, mert lényegében észre sem lehet venni, akkora "összeg" de akár két éven belül is jól jöhet egy nyaralás kiegészítéshez, vagy bármi máshoz, amit most csak ábrándozva nézegetünk, de megvenni nem tudjuk, mert minden fillérnek helye van...
 
Aztán jött egy másik ötlet is ezen felbuzdulva!!! :D Volt nekem egy csigás perselyem is. Azt csak arra használtuk, hogy ha volt felesleges apró a zsebünkben, vagy a pénztárcánkban, esetleg találtunk a házban leesett forintokat, beledobtuk. Aztán ha kellett valamire onnan csak kivettük. Na! Volt még benne némi apró, azt beváltattam a férjemmel a közeli közértben. Megy bele az ÁLMOK perselybe. A csigát meg kineveztem Csúnya-beszéd beszedőnek. Nevetséges, tudom. De poénból is lehet profitálni! ;)
Azonnal csináltam is egy A4-s lapra egy táblázatot. Felírtam rá Csúnya beszéd + a férjem és a saját nevem. Strigulázni fogom, akárhányszor csúnya szót mondunk. Az összeget még nem döntöttem el... lehet a káromkodás mértékétől függően emelkedik a tarifa... de az is, hogy fix. Még kialakul estére. :) De a 100 Ft/szó sem hangzik rosszul.
Ha pedig belegondolunk duplán jól járunk. Pénz gyűlik, illetve le is szokunk a csúnya beszédről... (jobb esetben) ami mondjuk nem egy rossz dolog, főleg, hogy a kislányunk már 5 hónapos lesz... nem szeretném, hogy az első szava a "b***g" legyen...

ÁLMOK persely
Jóképű csigaúr, a Csúnya-beszéd biztos :))
Szerintem nem ostobaság ezeket bevezetni. Még a gyerekek is élvezhetik, ha a kínok között csúnya beszéden begyűjtött pénzt, mondjuk fagyira költik. Vagy bármi másra... :)
Én bizakodva nézek a dolgok elé. ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése