2012. február 6., hétfő

2 recept

Ma úgy döntöttem, hogy kettő recept is aktuális az életemben, amit amúgy is meg szerettem volna osztani idővel. De most jó kedvemben találtatott a felkelés, a gyerek is végigaludta az éjszakát. Kell ennél több? :)

Szóval, az első: a gofri.
Tegnap ezt kaptam ágyba reggeliként a férjemtől. Igaz bolti volt, de én tudom anyukám remek házi receptjét. Ami lényegében nem más, mint egy sűrűbb palacsintatészta.

A kép nem saját, illusztráció :)
Hozzávalók: 
  • 1és 3/4 bögre liszt
  • 1 sütőpor
  • 3 evőkanál cukor
  • 1/2 bögre olaj
  • 1,5 bögre tej
  • 3 tojás
  • 3 vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 10 dkg mazsola
Elkészítés:

Sűrű palacsinta tésztát készítünk, és 10 percig állni hagyjuk. :)

Elkészítés: Könnyű:*
Költségvetés: Olcsó:*
Eredmény: Nagy siker: *****

A második receptem:  a pizzatészta alap.( 3 nagyobb tepsi lesz belőle)

Ma azt akartam sütni egy kedves barátunk születés napjára. De lehet nem lesz belőle már semmi... (el kéne menni pár alapanyagért...) Majd meglátjuk :) Képem is volt, legalábbis meg mertem volna rá esküdni, de csak nem találom a telefonomban... Szóval sajnos ezt is anélkül kell tolmácsolnom. Szintén anyukámtól tanultam. ^^


Hozzávalók:
  • 1 kg finomliszt
  • 2 lapos evőkanál só
  • 1 evőkanál szárított oregánó
  • 1 evőkanál őrült fekete bors (a friss a legjobb, intenzívebb az íze)
  • 2 tasak szárított élesztő
  • fél evőkanál cukor
  • 6 dl langyos víz
  • 3/4 dl olíva olaj (de sima étolaj is tökéletesen megfelel) 
Elkészítés: 
  1. A lisztet még a zacskójában mikróba teszem, és meglangyosítom. Mert ugye a kelt tészták szeretik a meleget, és jobban is feljönnek. Tehát ezért is segítünk ezzel. ;) 
  2. Kiöntöm egy nagyobb mély tálba, amiben később kelni is tud. Hozzáadom a sót, az oregántót, és a végén a frissen őrölt borsot. (én jobban szeretem az oregánót a bolti kiszerelésben, mert amit mi vágtunk bele frissen, annak nincs olyan telt íze... ) Egy kicsit félreteszem.
  3. Egy másik kisebb tálba beleöntöm az élesztőt, a langyos vizet és az olajat. Összekeverem, aztán jöhet bele a cukor is. Azt is elkeverem, hogy hamarabb oldódjon. 
  4. Ha kész, akkor fokozatosan hozzáadagolom a tésztához és gyúrni kezdem. Az idősek mindig azt mondják, akkor jó a tészta, ha már verejtékezik a homlokod. :) Nos, nem tudom... aki nem akar ezzel vacakolni, akkor kézi robotgéppel is kikeverheti, a legalsó fokozaton, nehogy leégjen a motor. Én kézzel szoktam. Ennyi mozgás kell. :P 
  5. Mikor úgy tűnik szépen összeállt, és már kellően elfáradtunk, akkor letakarva meleg helyre teszem. Vagy a kétszeresére, vagy az edény széléig hagyom dagadni. 
  6. Amikor kiveszem, szétosztom három részre. Ha vékony tésztást szeretnénk, akkor talán a 4 is kijön belőle, ha jól ügyeskedünk. ;) Szóval szétosztom és egy kis olajat öntök a kiszemelt tepsibe. Aztán kézben szépen húzogatni kezdem a tésztát. Úgy, hogy egyenlő képen nyúljon, és lehetőleg ne lyukadjon ki. Akinek ez is macerás, tegye deszkára, és nyújtsa ki.
    Ha már elég nagy beleegyengetem a tepsibe, és ott is nyújtogatom, húzogatom, hogy mindenhol egyenlően kiterítse azt. Ezt megcsinálom minddel. Aztán hagyom olyan 10 percet pihenni, hogy magukhoz térjenek.
  7. Én szoktam a tészták szélébe füstölt sajtot is rakni. Így az annyira nem sláger pizzaszél is elfogy. ;) (mondjuk én kifejezetten szeretem azt is... ) Nem is kell több 30 dekánál. Szépen felszeletelem, hosszúkásra csíkokra, aztán a szélére teszem, és ráhajtom a tésztát. Így mehet be a sütőbe olyan 5 percre, elősütni.
  8. Ha szépen feljött, akkor kiveszem, és tetszés szerint rápakolom, ami szem szájnak ingere. :) 
Elkészítés: Kicsit időigényes, fárasztó: (de megéri) ***
Költségvetés: Maga a tészta olcsó, és több is, mintha rendelnénk, a feltétet meg ki-ki maga dönti el. **
Eredmény: Imádják. :) ***** **

Megjegyzés:

- Sokat gondolkoztam, hogy tudnám feldobni ezt a receptet. Elég sokat csináltam már, kell a változatosság. Így kitaláltam, hogy ízesített olíva olajjal még pikánsabb lehetne. Nem is kell megvenni, magunk is elkészíthetjük. Mondjuk chili-paprikást, vagy fokhagymást. (paprikából kettő egész mehet egy 2-3 decis üvegbe. hagymából 3-4 gerezd) Állni hagyom úgy egy hetet. :)
- Illetve ha ez nem tetszik, akkor fokhagyma krémmel bekenni a pizza szélét. Ott, ahol a füstölt sajt lapul. :)
- Variációs lehetőség lehet még, ha a szélébe nem füstölt sajt kerül, hanem mondjuk mozzarella. Egészbe, vagy ketté vágva, szintén a tésztába csomagolva. Bár akkor több tésztát kell ráhagyni nyújtáskor.

Feltétek:

- Kismillió a lehetőség. De én általában mindent bele pizzát szoktam csinálni. Olyan húsimádós, de telepakolós. :)
Ennyi mennyiséghez 30 dkg sonka, 50 dkg trappista, 20-30 dkg füstölt sajt, fél kg gomba, 1 pizzakrém (nagy), 1 nagy konzerves sűrített paradicsom (de az üveges se rossz, sőt! :) ) , 1 konzerv csemegekukorica
- Aki szereti, 4-5 főt tojás, virsli, 20 dkg szalámi vagy kolbász, 4-5 db peperoni paprika, 1 üveg olívabogyó, de mehet rá kapribogyó is, vagy egyszerre több fajta sajt, ananász...
Engedjük el a fantáziánk, vagy az étvágyunk. Illetve merítsünk ihletet a pizzériák szórólapjairól. ;)

Jó szórakozást és étvágyat! =]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése