2012. február 23., csütörtök

Nem szeretem a hagymát...

De érdekes módon a hagymalevesért mégis odáig vagyok meg vissza. Éppen ezért nemrég csináltam is a családnak ebédre. Vacsorára már nem volt belőle... :"( :) Igaz nem is csináltam csak 2 litert belőle.

Francia hagymaleves 

Hozzávalók:
  • 1 szép szál póréhagyma 
  • 1 jó evőkanál margarin (de ha van otthon teavaj, azzal a legjobb)
  • 1 liter húsleves alaplé (ha anyu nem csinált volna pont aznap húslevest, akkor húsleves kockát használtam volna)
  • 5 dl főzőtejszín
  • só, bors
  • egy csipetnyi szerecsendió 
Igen, nem tettem bele a vöröshagymát, ahogy azt a klasszikus receptek írják. Nekem úgy már túl sok lett volna. :) 

Elkészítés: 
  1. Megtisztítjuk a jóképű póréhagymánkat, aztán szépen felkarikázzuk. A nagyon fás vagy már öreg részeket kihagyva. Ha kész, akkor a margarint megolvasztom és rádobom a hagymát. Üvegesre párolom. 
  2. Nem aranybarnára, hanem üvegesre. :P Ha ez megvan, akkor só, bors, szerecsendió, majd felhúzom a húsleves alaplével. Forralásig magára hagyom, had főjön a -levében. ;)-
  3. Ha felforrt, lejjebb veszem alatta a gázt. Egy kisebb tálba kimerek a forró léből, ahhoz öntöm hozzá a tejszínt. (mert tudjuk, ki ne csapódjon :) ) Aztán szépen adagokban a leveshez adom ezt a tejszínes keveréket. Még egyszer rottyan egyet, és kész.
  4. Ezek után elkészítjük hozzá a pirítóst. Illetve én még bagettet szoktam venni, felszeletelem, megkenem vajjal, szórok rá előtte apróra vágott petrezselyemzöldet, és végül megszórom sajttal. Ezt tepsibe teszem, és aranybarnára pirítom. De ha nagyon flancolni akarunk, akkor tálalhatjuk cipóban is.
Egyszerű, finom, és könnyű. :) Jó étvágyat!

Elkészítés: Könnyű: *
Költségvetés: Olcsó: *
Eredmény: Sikeres: *****

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése