2012. február 4., szombat

Loreena McKennitt


Olyan 13 éves korom óta imádom a hangját. Először a 99'-es teljes napfogyatkozás alkalmával tűnt fel a zenéje, és a hangja a TV-ben. Elvarázsolt. A bátyám meg a kezembe nyomott egy kazettát, amin az ő egyik albumát vették át. Mondanom sem kell rongyosra hallgattam. :)
Most ilyen hangulatom van, ahogy elnézem a kinti időt. Szóval be is tettem a lejátszóba, és ettől jött az ihlet, hogy írok nektek róla. ^^
+ Nemrégiben láttam, hogy jön ismét Magyarországra. Olyan 3 éve volt utoljára, és akkor nagyon el akartam menni... de persze sajnos nem sikerült. :( Most se nagyon fog, hisz most már vagy egy kis Manó, aki mellől nehezen szabadulnék el.

Szóval általában úgy szoktam kezdeni a bemutatását, ha megkérdezik "ki ő ?": - Olyan, mint Enya, csak sokkal jobb és változatosabb. És jobb a hangja is. ;) Valamivel komolyabbnak tekintem az ő munkásságát. Sokszor használ fel verseket alapötletül. Zenéje sokkal tradicionálisabb.  kedvencem tőle... egy a sok közül. :)
Nem egy ember volt már, hogy amikor megmutattam neki pár dalát, beleszeretett. =] Mert csak azt lehet. :) Teljesen el lehet varázsolódni a zenéjétől. Olyan képzeletbeli tájakra visz, mintha Középföldén vagy más csodás helyre kerültünk volna.
Ha bármi bajom volt, Őt hallgattam és feltöltött a hangja. Művészkedéshez meg különösen tudom ajánlani. ;) Amikor a művészeti suliba jártam, sokszor hallgattuk őt rajzolás közben.






Róla pár szóban:

Kanadában született ír és skót szülők gyermekeként. Talán innen is ered a kelta zenei motívum. De igazából a világ bármely zenei elemeit felfedezhetjük a dalaiban. Főleg a keletit. De majdnem minden album elkészítéséhez elutazott az adott helyre, hogy úgy tanulmányozza az ország zenéjét. Világhírű, és rengeteget ad az embereknek. A szó szoros értelmében, nem csak művészetével, hanem anyagilag is sokat segít különböző alapítványoknak.
2004 júliusában Adrienne Clarkson, Kanada kormányzója az ország legtekintélyesebb civil kitüntetését, a Kanada Rendet ítélte oda neki.
Ha kíváncsi vagy még rá: Nézd meg itt. Vagy még inkább itt. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése